Saturday, December 13, 2008


این پیشنهاد خردمندانه(!) تغییر اسم خیابون سفارت امارات در تهران به خیابون خلیج فارس رو شما هم شنیدید؟

من ملی گرا (ناسیونالیست) نیستم ولی به اندازه یک ایرانی متوسط از برخورد زننده اماراتی ها ناراحت شدم. با این حال پیشنهاد رو برای کسی نفرستادم و باهاش هم موافق نیستم. علت ش خیلی ساده س. اگه اون هموطنی که این پیشنهاد رو اولین بار مطرح کرده کمی بیشتر روی حرفش فکر می کرد، حتماً به عکس العمل احتمالی امارات هم توجه می کرد. اون ها هم خیلی راحت می تونند اسم خیابون سفارت ایران در ابوظبی رو بذارن الخلیج العربی. ندیدین سر این اسم "قادسیه" (که اگه اشتباه نکنم محل شکست خوردن سپاه ساسانیان از اعراب ئه) کویتی ها و بقیه عرب ها چه شیطنت هایی می کنند؟

اصلاً فرض کنیم امارات نتونه هیچ واکنشی نشون بده. این کار چه چیزی رو حل می کنه؟ آیا ایران رو در عرصه بین الملل قوی تر می کنه؟

شکی نیست که اگه برخورد زننده ای با شهروند ایرانی در هرکجای این دنیا می شه، به خاطر ضعیف بودن موضع ایران در دنیاس. تا موقعی که منزوی هستیم و سازمخالف با همه ی دنیا می زنیم وضع همینه. پس به جای این پیشنهاد های احساسی، باید تلاش کنیم برای حاکمیت خرد و اعتدال در کشور که نتیجه ش می تونه قوی شدن موضع ایران در جهان باشه. فقط اون موقع ست که اماراتی ها جرات بی احترامی به خودشون نمی دن.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام . احوالت جه طوره؟/ به نظر من هم کار بیخودیه. اگه واقعا می خوان کار شایسته ای بکنن چرا حضرات سرمایه گذاری هاشون رو توی امارات متوقف نمی کنن. واقعا این هم سرمایه ایران که رفته به امارات از آن افراد عادی و یا ضدانقلابها که نیست!راستی ذخیره ارزی بالاخره چقدر شد ما که نفهمیدیم . این گونی انگار تهش بدجوری سولاخه . اونقدر که حرف زدن درباره اش جزو امنیت ملی شده

Sunday, December 14, 2008 1:13:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home