Sunday, July 20, 2008

من یک چیزی رو نمی فهمم:
این روزها که بازی های تدارکاتی تیم فوتبال ایران یکی بعد از دیگری داره به دلایل سیاسی لغو می شه، مسئولان ایرانی از دخالت سیاست در ورزش انتقاد می کنند و حتی گفته اند از فدراسیون فوتبال مصر به خاطر اینکه فوتبال رو با مسائل و تصمیمات سیاسی ادغام کرده به فیفا شکایت می کنند.
از اون طرف الان سی ساله که تیمهای ورزشی ایرانی در هیچ مسابقه ای حاضر به رویارویی با حریف اسرائیلی نمی شن. یعنی مسئولان ایرانی بنا به سنتی که از اول بوده به طور مستقیم سیاست رو در ورزش دخالت می دن. آخرین نمونه ای که من یادمه سال 2004 بود که آرش میر اسماعیلی ماهها تلاش کرده بود و زحمت کشیده بود تا امید اول کسب مدال در المپیک آتن باشه، ولی همون اول کار قرعه اش با یک حریف اسرائیلی افتاد و ... خداحافظ. البته بعد از این مورد هم قطعاً خیلی موارد دیگر مخصوصاً در ورزشهای انفرادی بوده که من خبر ندارم. یادمه چند وقت پیش یک برنامه ای برای این ورزشکارهایی که با حریف اسرائیلی بازی نکرده اند و بازنده اعلام شده ن گذاشته بودن و ازشون تجلیل کردن.
من نمی گم این کار درسته یا غلط، ولی اگر درست باشه باید برای همه درست باشه و اگر هم غلط، باز برای همه!
دوست دارم فیفا در جواب اعتراض ایران بگه که حق با شماست ولی به شرطی که از این به بعد شما هم حریف های اسرائیلی رو به رسمیت بشناسین!
جالب می شه ها!

پی نوشت آفتاب آمد دلیل آفتاب:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home